FAQ
FAQ
FAQ
Q
遠方に住んでいるのですが、郵送でも対応できますか?
I live far away, can you send it by mail?
我住得很远,可以邮寄吗?
A
郵送対応も行っております。
郵送方法など、詳細はお問い合わせください。
We will also carry out the mail procedures.
Please contact us for details.
我们也支持邮寄。邮寄方式等详细信息请咨询。
Q
出張鑑定・鑑別は行っていますか?
Do you carry out on-site appraisal and identification?
有提供出差鉴定・鉴别吗?
A
はい。出張対応も行っております。
(別途出張費用をいただいております。)
Yes. We also offer on-site support.
(Please note that there is a separate fee for traveling expense.)
是的。我们也有提供出差服务。
(将另外收取出差费。)
Q
写真で鑑定・鑑別はできますか?
Can you appraise/identify an item from a photograph?
可以用照片鉴定・鉴别吗?
A
可能な場合もございます。
In some cases, it is possible.
可以的情况也有。
Q
鑑別書や評価書の発行はできますか?
Can you issue a certificate of authenticity or evaluation?
可以发行鉴别书或评价书吗?
A
はい。簡易鑑別書、鑑別書、評価額回答書の発行を承っております。
Yes, we can. We can issue a simple identification certificate, a certificate of authenticity, and a valuation report.
是的。我们可以发行简易鉴别书、鉴别书、评价金额解答书。
Q
何の宝石がわからないのですが調べられますか?
Can you identify what kind of my jewelry is? Can you look them up for me?
不知道是什么宝石,可以查一下吗?
A
はい。口頭での鑑別か、ご希望であれば鑑別書の発行も可能です。
Yes, we can. We can do an in-person or oral exam and issue a certificate of authenticity upon request.
是的。可以用口头告知您。或如果您希望的话,也可以发行鉴别书。
Q
持っている宝石の価値が知りたいのですが?
Can you find out the value of my Jewelry?
我想知道宝石的价值。
A
はい。価値や価格がわかる評価額解答書の発行をしております。
Yes, we can. We can provide you with a valuation answer sheet that will tell you the value and price.
是的。我们可以发行能了解价值和价格的评价金额解答书。
Q
鑑定・鑑別するのにジュエリーの箱や保証書、鑑定書などは必要ですか?
Do I need the jewelry box, warranty card, or certificate of authenticity for my jewelry?
鉴定・鉴别时,需要珠宝盒、保证书、鉴定书等吗?
A
箱や保証書、鑑定書などありましたら、お手持ちの付属品は全てお持ちください。
If there is a box, warranty card, certificate, etc., please bring all the accessories you have with you.
如果有盒子、保证书、鉴定书等的话,请带上您所有的配件。
Q
鑑定・鑑別には、どのくらい時間がかかりますか?
How long does the appraisal process take?
鉴定・鉴别需要多长时间?
A
宝石の種類や数により異なりますが、一点につき5分~10分程を目安としております。
書類の発行には1週間程いただいておりますが、お急ぎの場合はご相談ください。
お品物によってはお預かりさせていただく場合もございます。
It depends on the type and number of pieces, but we estimate it takes about 5 to 10 minutes per piece.
It takes about a week for the paperwork to be issued, but please contact us if you are in a hurry.
Depending on the item, we may need to keep it on hold.
根据宝石的种类和数量的不同而有所不同,每件大约需要5分钟~10分钟左右。
发行文件大约需要1周左右,但如果您有急需的话,请与我们联系。
部份的物品,有时会有需要寄存的情况。
Q
鑑定・鑑別料金は決まっていますか?
Is there a set fee for appraisal/identification?
鉴定费・鉴别费是固定的吗?
A
鑑定・鑑別する宝石の量やご依頼内容により異なります。
お見積りはお問い合わせください。
It depends on the amount of jewelry to be appraised and the nature of your request.
Please contact us for an estimate.
根据鉴定・鉴别宝石的数量及您委托的内容而有所不同。请咨询报价。
Q
クラスを体験受講できますか?
試験はありますか?
Can I take a trial class?
Is there an exam?
可以试听课程吗?
有考试吗?
A
体験セミナークラスもございます。
受講後に実技試験を筆記試験がございます。
We also offer trial seminar classes.
Yes, there is a written and practical exam after the class.
有试听研讨会课程。
听课后,将有实际操作考试和笔试。
Q
ディプロマはありますか?
Is there a diploma?
会有结业证书吗?
A
試験合格後に宝石学認定修了証書を授与しております。
Yes, you will receive your Jewelry Mastery Certificate after passing the exam.
考试合格后,我们将颁发宝石学认定结业证书。
Q
グループでの受講はできますか?
Can I take the course in a group?
可以小组听课吗?
A
はい。対応しております。
Yes, you can.
是的。可以。
Q
セミナーのスケジュールは短期集中で受講することは可能ですか?
Is it possible to take the seminar schedule on a short-term basis?
研讨会的日程可以安排短期密集听课吗?
A
はい、可能です。
ひとりひとりに合わせてスケジュールを組んでおりますのでご安心ください。
Yes, it is possible. We have created a schedule that is tailored to each individual's needs, so please don't worry.
是的,可以。我们是按照每个人的日程做课程的安排,请放心。
Q
遠方に住んでいるのですが、来ていただけますか?
I live far away, can you come to my place?
我住得很远,你能来吗?
A
はい、出張セミナーも承っております。
(別途出張費用をいただいております。)
Yes, we can. We offer on-site seminars.
(Please note that there is a separate fee for traveling expense.)
是的。我们也接受出差研讨会。
(将另外收取出差费。)
Q
研修はありますか?
Are there any training programs?
会有研修吗?
A
ご希望により実務研修制度をご利用いただけます。
You can take advantage of our practical training program if you wish.
根据您的需求,可以安排进行实务研修制度。
Q
セミナーの⽀払い⽅法について教えてください。
What are the payment options for the seminars?
请告诉我如何支付研讨会费用。
A
現金、お振込、カードでのお支払いが可能です。
分割払いも承っておりますのでご相談ください。
We accept payment by cash, bank transfer, or credit card. We also accept payment in installments, so please ask us.
您可以通过现金、银行转账、(信用卡)支付。我们也接受分期付款,请与我们商量。
Q
取り扱っているリングのサイズを教えてください。
What are the sizes of the rings that you offer?
请告诉我销售的戒指尺寸。
A
日本の企画寸法でご用意しております。(#1~#30)
オンラインショップ取り扱い商品については、商品詳細画面にてご確認ください。
We have a wide range of sizes available (from #1 to #30). Please refer to the product details page for the products available in the online store.
我们使用的是日本的企划尺码。(#1~#30)关于网店的销售商品,请在商品详细画面中确认。
Q
オーダーメイドでジュエリーを作れますか?
Can I make custom-made jewelry?
可以定制珠宝吗?
A
はい。承っております。
お気軽にご相談ください。
Yes. We offer custom-made jewelry. Please feel free to contact us.
是的。我们提供此服务。请随意咨询。
Q
イヤリングをピアスに作り変えることはできますか?
Can I convert earrings into pierced earrings?
可以把耳环换成耳钉吗?
A
はい。イヤリングからピアス、ピアスからイヤリングに作り変えることも可能です。
但し、デザインの構造上変えられない場合もございます。
Yes, we can. It is possible to change earrings to pierced earrings and pierced earrings to earrings.
However, some may not be possible due to the structure of the design.
是的。可以从耳环更改为耳钉、也可以从耳钉更改为耳环。
但是,根据设计构造,也有可能无法更改。
Q
ネックレスチェーンの長さを変えることはできますか?
Is it possible to change the length of the necklace chain?
可以更改项链的链子长度吗?
A
はい、ご相談ください。
チェーンの種類やデザインによっては変えられない場合もございます。
Yes, please contact us.
However, depending on the type and design of the chain, we may not be able to change it.
是的,请与我们商量。
根据链条的种类和设计,也有可能无法更改。
Q
ジュエリーのクリーニングはできますか?
Can you clean my jewelry?
可以清洁珠宝吗?
A
はい、承っております。
Yes, we can.
是的,我们提供此服务。
Q
ジュエリーの修理はできますか?
Can you repair my jewelry?
可以修理珠宝吗?
A
はい、承っております。
お気軽にご相談ください。
Yes, we can. Please feel free to contact us.
是的,我们提供此服务。请随意咨询。
Q
ギフトラッピングはできますか?
Can you provide gift wrapping?
有提供礼品包装吗?
A
はい。店舗・オンラインショップともに承っております。
Yes, we can. We offer gift wrapping at both our stores and online store.
是的。门店・网店都有提供此服务。
Q
オンラインショップの商品は店舗でも購入可能ですか?
Can I purchase products from the online store at ground stores?
网店的商品也可以在门店购买吗?
A
購入できます。(オンラインショップ限定商品を除く。)
在庫状況の確認は店舗までお問い合わせください。
Yes, you can. (Except for products that are only available in the online store).
Please contact the ground store to check the stock status.
可以于门店内购买(网店限定商品除外)。
如需确认商品库存,请与门店咨询。
Q
商品到着日時の指定はできますか?
Is it possible to specify the time of delivery?
可以指定到货日吗?
A
ご注文時の配送日時指定欄よりご指定が可能です。
尚、在庫状況により、ご希望に添えない場合もございます。
Yes, you can specify the date and time of delivery on the order form.
Please note that we may not be able to meet your request depending on stock availability.
您可以在订购时,从配送日期指定栏中指定到货日。
另外,根据库存情况,我们可能无法满足您的要求。
Q
ジュエリーとわからないように発送できますか?
Can you ship my jewelry in a way that it is not recognizable as jewelry?
可以用不让人知道是珠宝的方式发送吗?
A
可能でございます。
ご注文時に備考欄よりお知らせください。
Yes, it is possible. Please let us know in the Notes Section of the document.
可以的。请在订购时从备注栏中告知我们。
Q
海外への発送はできますか?
Can you ship overseas?
可以邮寄到国外吗?
A
申し訳ございません、現在は承っておりません。
日本国内のみの発送となります。
We are sorry, but we do not offer this service at this time. We can only ship within Japan.
对不起,我们尚未提供此服务。目前只在日本国内发货。
Q
オンラインショッピングで購入した商品の交換・返品はできますか?
Can I exchange or return the products I ordered through online shopping?
网店购买的商品可以退换货吗?
A
商品の不具合による交換・返品は、商品到着後7日以内にご連絡いただいた場合は対応いたします。
お客様都合による交換・返品は承っておりませんのでご了承ください。
We can exchange or return only due to product defects if you contact us within 7 days after receiving the products. Please note that we do not accept exchanges or returns for the convenience of the customer.
因商品缺陷而进行的退换货,请在商品到货后7日内与我们联系。
我们不接受根据顾客情况的退换货,还请谅解。
Q
宝石、貴金属、ジュエリーの買取りはしていますか?
Do you buy gems, precious metals, and jewelry?
有在收购宝石、贵⾦属、珠宝吗?
A
はい、承っております。
お品物と、ケースや保証書などの付属品がありましたらご一緒にお持ちください。
買取りご希望の場合は、規定により本人確認書類が必要となります。
Yes, we do. Please bring the item(s) along with any accessories such as the case and warranty card.
Please note that personal identification documents are required for all purchases.
是的,我们有提供此服务。请将物品、盒子及保证书等配件一起带上。
希望本公司收购时,需按规定进行个人身份证明文件的确认。
Q
来店の際に予約はできますか?
Can I make an appointment to go to the store?
可以预约前往门店吗?
A
はい。承っております。
お気軽にお問い合わせください。
Yes, you can.
Please feel free to contact us.
是的,我们提供此服务。请随意咨询。
お問い合わせはこちら
Contact
咨询
Q
求人は募集していますか?
Are you hiring?
有在招募吗?
A
はい。店舗までお問い合わせください。
Yes, we are. Please contact the store for more information.
是的。请与门店咨询。
お問い合わせはこちら
Contact
咨询
Q
取材に伺いたいのですが。
I would like to visit for an interview coverage.
我想前往采访。
A
取材については別途お問い合わせください。
Please make a separate inquiry about coverage.
关于采访请另外咨询。
お問い合わせはこちら
Contact
咨询
Q
オンラインショップで購入した商品を店舗で受け取ることは可能でしょうか?
Can I pick up the products I ordered from the online store at the store?
在网店订购的商品可以在门店领取吗?
A
はい。ご注文時の備考欄より、店舗受取りのご希望の旨と店舗名をお知らせください。
Yes, you can. Please let us know in the notes section of the order form and the name of the store that you would like to pick up your order.
可以。请于订购时在备注栏中,告知您希望至门店领取及门店名。
CONTACT
ご質問やご依頼は
お問い合わせフォームよりご連絡ください。
If you have any questions or requests, please contact us using the contact form.
如您有任何疑问或委托,请通过咨询表格与我们联系。
03-3270-1767
お問い合わせはこちら